Soejono, R.P. and Kartoatmodjo, M. Soekarto and Suleiman, Satyawati and Satari, Sri Soejatmi and Mulia, Rumbi and Soekmono, R and van Heekeren, H. R. and de Casparis, J.G. (2008) Bulletin of the National Research Centre of Archaeology of Indonesia. Pusat Penelitian dan Pengembangan Arkeologi Nasional, Jakarta. ISBN 9789798041471

[img] Text
BULLETIN OF THE NATIONAL RESEARCH CENTER OF ARCHAEOLOGY OF INDONESIA.pdf - Published Version
Copyright All Rights Reserved

Download (86MB)

Abstract

This is a series on Capita Selecta Bulletin of Archaeological Service of the Republic of Indonesia representing a compilation of a wider range of articles by various authorities in the field of archaeology and these lie scattered in a number of Journals which are not easily
accessible to the public and research schollars.

The purpose of the present venture is to bring under one cover all this material in an approriate sequence so as to portary a cogent picture of the different facets of Indonesian Archaeology - particularly the historical, region al, educational and comparative aspects.

The articles in this book are arranged in a sequential order dealing with various aspects of Indonesian archaeology. Owing to limitations of space, it has not been possible to make the compilation as exhaustive as one might have wished, in this volume . However we have spared as wide as spectrum of the different subjects as posible covering all important aspect.

Ini adalah seri Buletin Dinas Purbakala Republik Indonesia Capita Selecta yang merupakan kompilasi artikel-artikel yang lebih luas dari berbagai otoritas di bidang arkeologi dan tersebar di sejumlah Jurnal yang tidak mudah dapat diakses oleh publik dan akademisi penelitian.

Tujuan dari upaya ini adalah untuk menyatukan semua materi ini dalam satu kesatuan urutan yang sesuai sehingga dapat memberikan gambaran yang meyakinkan tentang berbagai aspek dunia Arkeologi di Indonesia - khususnya aspek sejarah, wilayah, pendidikan dan perbandingan.

Artikel-artikel dalam edisi ini disusun dalam susunan tertentu yang berkaitan dengan berbagai aspek dalam dunia arkeologi di Indonesia. Mengingat terbatasnya tempat, tidak memungkinkan untuk membuat kompilasi yang sangat lengkap sesuai harapan ke dalam edisi ini. Namun skala telah diperluas ke berbagai subjek untuk mencakup semua aspek yang penting.

Item Type: Book
Subjects: Pendidikan > Kebudayaan > Arkeologi
Pendidikan > Kebudayaan > Candi
Pendidikan > Kebudayaan > Sejarah Indonesia
Pendidikan > Kebudayaan > Warisan budaya
Divisions: Badan Standar, Kurikulum, dan Asesmen Pendidikan > Pusat Penelitian Arkeologi Nasional
Depositing User: Sekretariat Ditjen Kebudayaan
Date Deposited: 18 Sep 2023 04:28
Last Modified: 18 Sep 2023 09:53
URI: http://repositori.kemdikbud.go.id/id/eprint/26942

Actions (login required)

View Item View Item